Driftinformation och support
På de här sidorna hittar du driftstatus för de tjänster som är kopplade till Sweden Connect, och för de EU-länder som är anslutna till Sveriges eIDAS-nod. Här finns också information om supporten för infrastrukturen Sweden Connect och hur du rapporterar en incident.
Klicka på ingångarna ovan för driftinformation om Sweden Connect eller EU-länder.
Rapportera incident
Om du vill ha information om vad som är en incident och hur du rapporterar den klickar du på ingången ovan som heter Rapportera incident.
Support för infrastrukturen Sweden Connect
Du som offentlig aktör eller e-legitimationsutfärdare kan registrera metadata, anmäla en incident eller få svar på tekniska frågor om Sweden Connect genom att kontakta vår support.
Kontakta vår support om du har tekniska frågor om anslutningen till Sweden Connect. Det är också till vår support som du gör din beställning för uppladdning av metadata. Var noga med att meddela om metadatat ska publiceras i QA eller produktionsmiljö.
E-post: operations@swedenconnect.se
Vi svarar normalt inom 3 till 5 arbetsdagar. Tänk på att behålla ditt ärendenummer i ämnesraden så hjälper du oss att hålla ordning på våra ärenden.
Generella frågor om Sweden Connect
Hitta svaren på de vanligaste frågorna här på vår webbplats.
Frågor och svar Länk till annan webbplats.
Generella frågor gällande anslutning till eIDAS, Sweden Connect eller frågor om avtal skickar du till e-postadressen: info@digg.se.
Registrera och uppdatera metadata
För att ansluta till Sweden Connects QA- eller produktionsmiljö skickar du in metadata till oss som en bifogad fil.
Tänk på detta:
- Innan du skickar in metadata behöver du ha kontrollerat det i Sweden Connects metadatavalidator
Länk till annan webbplats.. Om ditt inskickade metadata inte är korrekt behöver vi be dig om komplettering.
- Meddela oss om du vill att metadata ska registreras i QA- eller produktionsmiljön. Tänk på att vi inte tillåter att samma tjänst används i båda miljöerna.
- Är du ännu inte ansluten till Sweden Connect behöver du först göra detta.
Har du som privatperson frågor om e-legitimationer?
Vänd dig då först till den som har utfärdat din e-legitimation
Du kan läsa mer om hur du skaffar, skyddar och spärrar din e-legitimation på webbplatsen Elegitimation.se. Länk till annan webbplats.